Hezkuntza

Hezkuntza

sábado, 20 de diciembre de 2014

Debekatutako hezkuntza

Debekatutako hezkuntza film-dokumental bat da eta konbentzionalak ez diren esperientzia hezigarriak ematen ditu argitara. Honen guztiaren berri izatea ezinbestekoa da, gaur egungo hezkuntza hobeto ezagutzeko eta mundu osoko hezkuntza-sistema ezberdinak ezagutzeko. Hona hemen nabarmen daitezkeen idea nagusiak:
 
1. Hezkuntzak gizakiaren garapen osoa bultzatu behar du.

2. Ezagutzak edota edukiak ez dira absolutuak, informazioa ez da beti zuzena izaten, denbora aurrera joan ahala eta zientzia garatu ahala, aldatu egiten da. Ideala, beraz, ikasten ikastea, bereizten jakitea, interpretatzea eta kritikoki baloratzea da.


3. Garrantzitsuena ez dira emaitzak, bidea baizik. Emaitzak baloratzean, pertsona bakoitzaren gaitasunak baztertzen ditugu.


 
4. Geletan ez da hierarkiarik egon behar, gurasoek eta irakasleek demokrazia sustatu behar dute, autonomia eta dibertsitatearekin batera, modu honetan irakaskuntza orientatzen dutelarik.
 
5. Irakasleak umearen gaitasunetara eta ahalmenetara egokitu behar da eta ez alderantziz. Horretarako, beharrezkoa da estrategia didaktikoak flexibleak eta adaptagarriak izatea, umearen hazkuntza eta interesei egokitzeko.
 
6. Irakaskuntza prozesua ez da mailakatua izan behar, hau da, umeak interesen, trebetasunen eta esperientzien arabera sailkatu behar dira. Modu honetan, ez dago maila altuago edo baxuagorik eta lehiakortasuna saihestu egiten da.
 
7. Irakaskuntzak umeen testuinguru eta bizipenekin harremana izan behar du. Teoria kantitatea baxua izan behar da, haurrek euren ondorioak ateratzeko eta pixkanaka-pixkanaka eraikitzen dituen ezagutzak gero eta konplexuagoak izateko.
 
8. Eskolan irakasleak, familiak eta komunitateak elkarlanean aritu behar dira.
 
9. Gaur egun, eskolaren helburua ez da umeak formatzea, ezta balioak nahiz ohitura sozialak transmititzea, hau adoktrinamendu hutsa baita. Eskolak, hortaz, haurrek euren balio eta ohitura propioak sortzeko eta osatzeko lekua izan behar du.
 
10. Hezkuntza prozesua amaigabea da, bizitzan zehar beti gaitasunak garatuz goaz eta.
 
11. Irakasleak ikasleetatik ere ikas dezake eta orientatzaile den heinean, aldez aurretik bere burua ezagutu beharra dauka (beldurrak, intereseak, sentimenduak, gaitasunak…), ikasleen irakaskuntza eta hezkuntza prozesu biei laguntzeko.
 
12. Hezkuntza ume bakoitzari egokitzeko, irakasleak umeak ezagutu behar dituzte. Ezagutza hau holistikoa izan behar da, hots, gizakiaren area guztiak kontuan hartu behar dira (fisikoa, emozionala, mentala eta espirituala).
 
13. Ikasleen dibertsitatea kontuan hartu behar den bezala, garrantzitsua da pentsamendu dibergenetea ere kontuan edukitzea, konponbide ugari egon daitezke eta. Horretarako, funtsezkoa da sormena sustatzea.
 
14. Boterarengatiko borrokak eta eihakortsunak umeak kaltetzen dituzte. Horiek horrela, eskolak demoktratizatu egin behar dira, sortzen diren liskarrak gainditzeko eta hauek aldaketa modu bat bezala ikusteko.
 
15. Irakasleriak umeen hazkuntza emozionaletan ere parte hartu behar du, adoktrinatu gabe, hau da, umeak, hauen ideiak, gogo aldarteak, iritziak… kontrolatzen laguntzeko.
 
16. Hezkuntza-sistema eta gaur egungo gizartea ez datoz bat. Ondorioz, ez du ondo funtzionatzen eta sarritan ez ditu helburuak lortzen. Beraz, hezkuntza momentu bakoitzeko testuingurura moldatu behar da.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario